OpTime Fitness beléptető rendszer
BEJELENTKEZÉS

Alapfogalmak a testedzésben 1.

Ahhoz hogy a kitűzött célt könnyebben elérjük, megfelelő testmozgást és étrendet kell választanunk. Ahhoz pedig, hogy megfelelően sportoljunk, mindenképpen ismernünk kell néhány alapfogalmat. Először is lássuk, hogy mi a különbség a fitnesz és az aerobik között.

A fitnesz elsősorban optimális fizikai és pszichikai működési harmóniát, szociális alkalmazkodóképességet, a mindennapok optimális cselekvő- és teljesítőképességét jelenti. Állapot, mozgalom és életforma.

Az aerobik egy összefoglaló fogalom, ide tartoznak a csoportosan, zenére végezhető, az általános fittséget megtartó, javító mozgásformák, ahol az edzés során a szervezet aerob terhelést kap.

Ahhoz, hogy a testünket megfelelő állapotban tartsuk, elengedhetetlen napi 30 percet mozgással töltenünk. Természetesen ennél akár többet is mozoghatunk, csak arra ügyeljünk, hogy az edzésprogramot az erőnléti állapotunkhoz megfelelően igazítsuk.

Aerob edzés

Az aerob edzések alatt a szervezet főleg a zsírt égeti el, ehhez szükséges, hogy a testmozgás alatt a pulzusunk a megfelelő tartományba essen. A tökéletes pulzusszám a 120-140-es értékek között mozog, de az idősebbek esetében ez alacsonyabb is lehet. Ha a pulzusszám meghaladja a megfelelő tartományt, akkor már kardió edzésnek felel meg a mozgás, ez pedig már az állóképességet edzi, ami nem teljesen alkalmas a zsír bontására. Érdemes még odafigyelnünk az edzések időtartamára is, legalább 40 percet sportoljunk, de 1 óránál ne tartson tovább. Az aerob edzésre tökéletes valamilyen lábmunkán alapuló sport, például lassú futás, kocogás, gyaloglás, biciklizés lépcsőzés. Ezeket otthon, a szabadban, és természetesen a fitnesz termekben is bátran végezhetjük, ahol minden aerob mozgáshoz megtaláljuk a tökéletes gépet.

Kardió edzés

A kardió edzés formája az aerob edzéssel közös, viszont a magasabb pulzusszám miatt, már fokozottabb az izommunka. Legfőbb célja, hogy fejlessze az állóképességet, viszont a szervezet nem tudja csak a zsírból fedezni az energiát, ezért zsírégetésre nem feltétlenül alkalmas. A kardiózásnál főként a súlyzóval edzőknek és a diétázóknak kell odafigyelniük, hiszen a nem megfelelő mozgás, könnyen izomveszteséggel járhat. Természetesen kardió edzés közben is nyugodtan futhatunk, viszont ezzel zsírt égetni nem nagyon tudunk, az erőnlétünk, az állóképességünk fejleszthető vele.

Kedvetekhez és személyiségetekhez megfelelő sportokat itt találhattok, amikről bővebben is olvashattok: http://www.optime.hu/hirek/sportok-mindennapokban

OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.