OpTime Fitness beléptető rendszer

Egészségesen és fitten az almával

Az ősz egyik kedvenc gyümölcse az alma, ami rengeteg jótékony hatással van a szervezetre. A többi között antioxidánsokat tartalmaz, védelmet nyújt a szív és érrendszeri megbetegedések, illetve a magas koleszterin ellen, mindezek mellett pedig segít a fogyásban is.

Az alma egyik legnagyobb előnye, hogy ásványi anyagokban és vitaminokban gazdag. Elsősorban kálciumot, magnéziumot, foszfort, vasat és nátriumot tartalmaz, de megtalálható benne az A-vitamin, B komplex vitaminok, és a C-vitamin is. Az ásványi anyagok és vitaminok 70-%-a az alma héjában található, emiatt ne hámozzuk meg a gyümölcsöt fogyasztás előtt. Az alma rendkívül jó gyulladáscsökkentő és gombaölő, amiért a kvercetin nevű antibakteriális anyag felelős. Az immunrendszer erősítése mellett jótékony hatással van az emésztésre, és segít a méregtelenítésben is. Magas rost- és pektin tartalma javítja az anyagcserét, lelassítja az artériákban a koleszterinben gazdag lepedék lerakódását, magas káliumszintje pedig a magas vérnyomásúaknak segíthet.

Az alma szerepe a fogyásban:
Az antioxidánsoknak, a rostnak, az ásványi anyagoknak, illetve a vitaminoknak köszönhetően az alma nem csak diétánkban segíthet, hanem méregteleníthetjük, tisztíthatjuk is szervezetünket.
Az almát sokszor hívják segítségül a diétákban alacsony kalóriatartalma miatt, illetve magas rosttartalma miatt csökkenti az éhségérzetet. Az egyik legnépszerűbb almadiétát Tammi Flynn, dietetikus fejlesztette ki, miután hosszú évekig megfigyelte páciensei súlycsökkenéseit. A diéta alapja a „három alma naponta” elv, melyet könyv formájában először 2003-ban foglalt össze. A diéta legfontosabb eleme, a gyümölcs mellett, hogy minden nap legalább másfél liter szénsavmentes ásványvizet, vagy zöld teát kell fogyasztani, a megszokott 2-3 liter mellett, továbbá mellőzni kell a koffeintartalmú italokat.

Mintaétrend
1. nap
Reggeli: egy alma, egy kis doboz zsírszegény joghurt
Tízórai: két zellerszár
Ebéd: egy alma, 20 dkg sült pulykahús, egy bögre főtt zöldség
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt
Vacsora: egy alma, egy főtt tojás, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta

2. nap
Reggeli: egy alma, egy kis doboz zsírszegény joghurt
Tízórai: két sárgarépa
Ebéd: egy alma, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt
Vacsora: egy alma, egy főtt tojás, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta

3. nap
Reggeli: egy alma, egy kis doboz zsírszegény joghurt
Tízórai: két narancs
Ebéd: egy alma, 20 dkg főtt pulykahús, fél bögre barna rizs, egy bögre főtt brokkoli
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt
Vacsora: egy alma, egy főtt tojás, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta

4. nap
Reggeli: egy alma, egy kis doboz zsírszegény joghurt
Tízórai: egy zöldpaprika, egy paradicsom
Ebéd: egy alma, egy pulykaburger, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt
Vacsora: egy alma, egy főtt tojás, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta

5. nap
Reggeli: egy alma, egy kis doboz zsírszegény joghurt
Tízórai: fél kígyóuborka
Ebéd: egy alma tetszőleges mennyiségű gyümölcssalátában
Uzsonna: egy kis doboz zsírszegény joghurt
Vacsora: egy alma, egy főtt tojás, tetszőleges mennyiségű zöldsaláta

Az alma diétánál a következőket fontos betartani:
- A módszert várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, szívbetegségben és érrendszeri, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják!
- A diéta elkezdése előtt kérjük ki háziorvosunk tanácsát!

(Étrend forrás: femina.hu)


Pályázati leírás megtekintéséhez kattintson ide!

OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.