OpTime Fitness beléptető rendszer
BEJELENTKEZÉS

Torna a vízben, ez az aquafitness

A nyári szezon ideje alatt, aki teheti víz közelében tartózkodik. A nyaralások és a meleg alatt, a testmozgás tökéletes helyszínéül szolgálhat a strand, hiszen nyugodtan tornázhatunk itt is, az aquafitness segítségével.

Az aquafintess Amerikából indult, több mint 25 évvel ezelőtt, ahol egy katona, Glenn McWaters fejlesztette ki. Az aquafitness legnagyobb előnye, hogy a víznek köszönhetően, a gravitáció csak töredékesen működik, emiatt testsúlyunk 90 százalékát érezzük. Ezért torna közben nem erőltetjük túl az izmokat, inakat és ízületeket, csökken a testrészek terhelése, mégis nagy mértékben égeti a zsírt. Az aquafitnesst először gyógytornászok alkalmazták, a mozgásszervi betegségekkel küzdőkön, majd a nagyközönség számára is elérhető mozgásforma lett. Az elmúlt negyed évszázad alatt több fajtája is kialakult.

Aquarobic: Általában mellig érő vízben végeznek aerobic jellegű gyakorlatokat a résztvevők, melyek saját testsúllyal vagy egyéb kiegészítő eszközökkel történnek. Ezek lehetnek vízi kézi súlyzók vagy step padok, de nem ritka kötél vagy a labda használata sem. Hasonlóan a fitnesztermi órákhoz, itt is gyakran szól a zene. Nagyon jó pulzusnövelő, állóképesség fejlesztő mozgás, valamint mindenképpen pozitívum, hogy az is végig tudja csinálni a gyakorlatokat, akinek a szárazföldön nagy megterhelést jelentene ez a fajta mozgás. Hatékonyan fejleszti a testtudatot is, hiszen folyamatos koncentrációra van szükség ahhoz, hogy egyensúlyi helyzetünket végig megtartsuk.

Aquaspinning: A spinninghez hasonló vázszerkezetű kerékpárt használnak, mely 110 – 160 cm mélységű vízben van, ami a biciklin ülve körülbelül derékig ér. A különbség a szárazföldi változatához képest, hogy rozsdamentes acélból készült, a tárcsákat lapátok helyettesítik, valamint előre és hátra is hajthatóak. Jótékony hatással van az állóképességre, ezen felül kiválóan erősíti a lábat és a feneket is. A kitartást, a megfelelő ütemet, valamint a jó hangulatot a zene is segíti.

Aquajogging (futás a vízben): Bármilyen furcsán is hangzik, nem csak a szárazföldön lehet hatékonyan futni, hanem a vízben is, egy kis segédeszközzel. Ez az eszköz az Aquajogger®, ami egy derekat körülölelő vastag öv, mely segít biztonságosan fenntartani a vízen az embert. Tökéletes a fogyni vágyók számára, nem terheli az ízületeket, mégis egy folyamatos futás tartható fenn.

Aquawalk (vízi séta): Egy speciális csizmában történő mozgásról van szó, gyakorlatilag séta a vízben. A csúszásgátló talpak miatt teljes biztonsággal végezhető. A séta hatékonyságát különböző gyakorlatokkal is elősegítik, melynek során az egyensúly megtartása is sokkal könnyebb a csizma segítségével. A víz ellenállása mellett végzett gyaloglás hatékonyan segít az izomzatok tónusfokozásában.

Aquapower: Egy igen intenzív testmozgásról van szó, mely során rengeteg különböző segédeszközt alkalmaznak a gyakorlatok még hatékonyabbá tételéhez. Ezek vizisúlyzók, gumikötelek, vizinudlik, valamint speciális korongok és kesztyűk. A többi vízi sporthoz hasonlóan itt is az izmokra, az ízületekre fejt ki jótékony hatást a mozgás, valamint erőteljesen fejleszti a szívet és a tüdőt.

Aquabalance: Egy harmóniára épülő módszerről van szó, mely a test egyensúlyközpontját fejleszti. Meditatív jellege igen kiemelkedő, mivel a test izmai a vízen való lebegés közben elernyednek és ezt a pihentető állapotot hangokkal és illatokkal is elősegítik. A hangsúly azonban mégis az egyensúlyfejlesztésen van, ami nagymértékben javítja a testtartást. Azért hatékony ez a mozgásforma, mert le kell küzdeni a víz felhajtó erejét, valamint az állandóan mozgó vízben mindig vissza kell nyerni az egyensúlyt.

Aqua tai-csi : Alapja egy harcművészeti stílus, mely a keleti mozgáskultúrából származtatható. Lassú, koncentrált, kitartott, mozdulatokból áll, melynek célja az önfegyelem, mozdulataink koordinálása, valamint energiáink áramlásának elősegítése. Akárcsak szárazföldi változatában, a vízben is fontos tényező a mozdulatok során végrehajtott koncentráció.

Aquarelax (ellazulás a vízben): jellemzően egy vízinudli segítségével történik, mellyel biztonságosan fent marad az ember a vízen, szó szerint lebeg, valamint 35°C-os hőmérséklet szükséges hozzá, amely hozzájárul a tökéletes fizikai ellazuláshoz. Ekkor csökken a pulzusszám és a vázizomzat tónusa is, így ez az állapot nagymértékben elősegíti a pszichés pihenést is. Alkalmanként masszírozással is hozzájárulnak a tökéletes ellazulás élményéhez.

(forrás: http://www.webbeteg.hu/cikkek/sport_egeszseg/9767/aquafitness---edzes-es-torna-a-vizben)

OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.