OpTime Fitness beléptető rendszer
BEJELENTKEZÉS

Edzés a nyári melegben

A jó idő beköszöntével sokan a szabadban edzenek. Hogy a lehető legélvezetesebb és legeredményesebb legyen a sportolás, érdemes néhány aranyszabályra odafigyelnünk. A szakemberek szerint a legfontosabb, hogy fokozatosan szoktassuk hozzá szervezetünket és testünket a meleghez, és gondoskodjunk a folyadékpótlásról.

Nyáron sportolás közben, testmozgástól függően, akár 15-szörösére is gyorsulhat az anyagcsere, amit a szervezet hőenergiává alakít át. Ez rendkívül megterhelheti a testet, kiszáradás, fejfájás, szédülés, ájulás léphet fel. A szervezetet fokozatosan kell felkészíteni a kánikulára, emiatt vagy a kora reggeli, vagy az esti órákra tervezzük az edzést. Először kevesebb ideig, fokozott intenzitású testmozgást iktassunk be, majd az idő előrehaladtával növelhetjük a terhelést. Fontos a megfelelő ruházat viselése, válasszunk bő, vagy új generációs poliészteres darabokat, amik felszívják az izzadságot, és segítenek szinten tartani a megfelelő hőmérsékletet. Fontos a bőrünk és szemünk védelme, legalább 15 faktoros naptejjel kenjük be magunkat, mielőtt a szabadban edzenénk. Erre legmegfelelőbbek a sűrű, krémes kozmetikumok, ezek izzadás közben sem kerülnek a szemünkbe, melyet egy UV szűrős napszemüveggel védhetjük a napfény káros sugaraitól.

A meleg időjárás segítheti is a sportolást és a fogyást. Kánikulában csökken az étvágy, kevésbé kívánjuk az ételt, mint hűvösebb időben. Folyamatosan figyelni kell a megfelelő folyadékpótlásra, akár 4-5 litert is fogyaszthatunk egy nap. Ez lehetőleg víz legyen, kerüljük a magas koffeintartalmú italokat és az alkoholt. Kutatások segítségével bebizonyították, hogy a meleg elősegíti az izomrostok gyorsabb összehúzódását, felgyorsul az anyagcsere, így nő a maximális erő és a szénhidrátok égetése is felgyorsul. Ízületeink a melegben jobban teljesítenek, nagyobb terhelést bírnak.

Arra ügyeljünk, hogy a kora reggeli vagy az esti időpontokat válasszuk a sportolásra. Ha tehetjük, mindenképpen kerüljük a napközbeni testmozgást, és ügyeljünk a megfelelő folyadékpótlásra.



OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.