OpTime Fitness beléptető rendszer
BEJELENTKEZÉS

Mi az az intervall edzés?

Napjaink egyik legnépszerűbb zsírégető módszere az intervall edzés. A High-Intensity Interval Training (HIIT) tökéletes módja az anyagcsere gyorsításának. Edzés után megnő az szervezet oxigénfogyasztása, így a sportolást követő 24 órában folyamatosan pörög az anyagcsere.

Ahogy arra az intervall szó is utal, az edzés lényege a szakaszosság, így sportolás közben a terhelési és a pihenőidők váltakoznak. A pihenési időben nem feltétlenül kell teljesen abbahagynunk a mozgást, elég ha kisebb fokozatra kapcsolunk, alacsonyabb intenzitással mozgunk.

A legújabb kutatások bebizonyították, hogy a HIIT módszernek köszönhetően kiemelkedően fejlődik a szervezet aerob és anaerob kapacitása, javul az inzulinérzékenység, segíti a sejteket a tápanyag felvételben, továbbá elősegíti a zsírégetést. Ennek oka, hogy az edzés alatt felszabadult magas tejsav szint fokozza a növekedési hormonok kibocsátását.

Az intervall edzést nyugodtan használhatjuk futás, biciklizés, úszás közben, de a gépeken is alkalmazhatjuk, mint például ellipszis gépen, ergométeren vagy taposógépen.

Az intervall edzés előtt fontos néhány dologra odafigyelnünk és a szabályokat betartanunk:

  1. A legfontosabb, hogy izomsérüléssel nem szabad nekilátunk ennek a megerőltető mozgásnak, várjuk meg előtte, hogy teljesen meggyógyuljunk.

  2. Edzés előtt alaposan melegítsünk le, majd ha végeztünk nyújtsuk le izmainkat. A bemelegítés fontosságáról itt olvashattok bővebben: http://www.optime.hu/hirek/alapfogalmak2.

  3. Kezdőknek és nagy túlsúllyal rendelkezőknek nem ajánlott az intervall edzés. Szervezetünket fokozatosan szoktassuk hozzá a mozgáshoz, legalább 30 percet folyamatosan tudjunk mozogni, ezután próbáljuk csak ki az intervall edzést, természetesen csak óvatosan.

  4. Edzés előtt ne együnk! Mindenképp várjuk meg, hogy gyomrunk kiürüljön a mozgás előtt.

  5. Figyeljünk a fokozatosságra, így is védve az izomzatot a sérülésektől. A munka legyen maximális intenzitású, de a pihenőidőket is tartsuk be.

A szabályok betartása mellett is lehetnek hátrányai az intervall edzésnek. A hagyományos kardió edzéshez képest hosszabb regenerációs időre van szükség egy HIIT mozgás után, továbbá kevésbé fejleszti a szív perctérfogatát.

Az intervall edzés tökéletes lehet azok számára, akik unják már a monoton mozgást, kevés szabadidővel rendelkeznek, és elsődleges céljuk a zsírégetés.

(Forrás: http://www.biotechusashop.hu/your-body/2013/07/30/Bemutatkozik-a-HIIT-High-Intensity-Interval-Training-I-r%C3%A9sz/)

OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.