OpTime Fitness beléptető rendszer

A legjobb stresszlevezető edzések

A hétköznapok egyik velejárója a stressz, ami senkit sem kerül el. Sok esetben akár egészségügyi problémákhoz is vezethet a túlhajszolt, stresszes életmód, melyet könnyen megelőzhetünk a rendszeres testmozgással. Nézzünk néhány edzésformát, amikkel könnyen levezethetjük a felgyülemlett feszültséget.

Jóga:

A több mint 5000 éves múltra visszatekintő mozgásforma nem csak a testet, hanem a lelket is edzi az ászanákon, a hosszabb-rövidebb ideig kitartott testhelyzeteken keresztül. Az izmokat erősíti, rugalmassá teszi a testet, a meditatív gyakorlatok pedig nyugtatják a lelket, és segítenek a stressz levezetésében. A jóga további előnye, hogy rugalmassá teszi az ízületeket, serkenti az anyagcserét, javítja a keringést és erősíti az ereket is. Az irányzatok között bárki megtalálhatja a számára tökéleteset, hiszen alkalmazhatják idősebbek, létezik kifejezetten nőknek és kismamáknak edzésprogram, de akár kisbabákkal is lehet jógázni.

Boksz:

A boksz a legjobb stresszlevezető sportok egyike, nem csak a feszültséget oldhatjuk vele, hanem kitűnő kardió edzés is. Az edzés alatt endorfin szabadul fel a szervezetben, amely a boldogságért felelős, így a testmozgás után még órákkal később is sokkal jobban érezhetjük magunkat ,mint előtte.

Úszás:

A stresszes hétköznapokon nyugodtan felkereshetünk egy uszodát, hiszen az úszás az egyik legjobb feszültséglevezető. A kényszerített légzésszabályozás, a ritmusos tempózásnak köszönhetően a monotonitás kizökkenti a gondolatainkat, emiatt pedig könnyebben kikapcsolódhatunk. Természetesen nem csak az idegrendszernek tesz jót az úszás, hanem a testnek és a szervezetnek is, mivel szinte az összes izmot megdolgoztatja, erősíti a szívet és az érrendszert, a tüdőket, fokozza az anyagcserét, és javítja a szövetek és sejtek oxigénellátását. 

Futás:

A futás az egyik legkedveltebb sportok közé tartozik. Ez az állóképességi testmozgás – az úszáshoz hasonlóan-, monotonitásának köszönhetően eltereli az ember figyelmét, és könnyedén kikapcsolja az agyat. A gyors séta, kocogás, vagy akár egy maratoni futás esetében is azonos a hatás: megindul az endorfin termelődés, ami elnyomja a fájdalmat és euforikus boldogsággal tölti fel az embert. Fussunk bátran télen is a szabadban, csak szervezetünket készítsük fel rá rendesen. Hogy mire kell odafigyelnünk, arról olvashattok régebbi cikkükben:http://www.optime.hu/hirek/teli_edzes

Táncos sportok:

Legyen szó zumbáról, nia-ról, hastáncról vagy hagyományos versenytáncról, az biztos, hogy az egyik legjobb formája a stressz levezetésének. A táncos órákon könnyen elfelejthetjük a mindennapi bajokat, kiengedhetjük a gőzt, és a zene, valamint a csoportos foglalkozás segítségével könnyen túljuthatunk a napi fáradalmakon. A táncolás segíti növelni az önbizalmat, felszabadítja az érzelmeket, kiemeli a nőiességet vagy a férfiasságot, mindezek mellett pedig javítja a tartást, átmozgatja szinte az összes izmot, és a többi sporthoz hasonlóan fokozza az endorfin termelést, mely a boldogságérzetért felelős.


Pályázati leírás megtekintéséhez kattintson ide!

OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.