OpTime Fitness beléptető rendszer

Edzés a téli hidegben

Beköszöntött az igazi téli idő, bár még a hó nem esett igazán, de már javában mérhetünk mínusz fokokat. Ilyenkor sokan választják a pihenést, felhagynak az addigi aktív sportolással, mondván, majd tavasszal, amikor ismét jó idő lesz, elkezdik az edzés. Pedig ha megfelelően felkészülünk egy kis szabadtéri mozgásra, még segíthet is a hűvösebb időjárás.

A téli edzés egyik előnye, hogy tökéletesen megalapozhatjuk vele a nyárra szánt alakot, ugyanis a hidegebb időben több kalóriát és zsírt éget el a szervezet. Ennek oka, hogy a hidegben több energiát kell termelnie a szervezetnek, hogy megfelelően felmelegedjen. Fontos, hogy ne hajtsuk túl testünket a téli edzések alkalmával, és minden mozgás előtt figyeljünk a megfelelő bemelegítésre és az ideális öltözetre. Ne az erősítést tűzzük ki célul, inkább csak az alapozást, a jelenlegi állapot fenntartását.

Mielőtt neki látnánk a kinti a sportolásnak, - ami a téli hónapokban általában a futás - a legfontosabb a bemelegítés, amit ha lehet, meleg helyiségben tegyünk meg. Különösen figyeljünk oda az ízületekre, melyek ilyenkor könnyebben begyulladhatnak. Az ízületek mellett az izmokat is be kell melegíteni, nehogy a hidegben, a hirtelen megerőltetés miatt nagyobb baj legyen. Nyugodtan használhatunk melegítőkrémeket is, például lóbalzsamot, de a megfelelő bemelegítést nem pótolják! A másik dolog, amire érdemes odafigyelnünk, az az öltözködés. A legjobb ha rétegesen öltözködünk fel, védjük az ízületeinket is a hidegtől, boka- és térdmelegítővel, hosszú szárú zoknival, és ne felejtsük otthon a sálat, sapkát, kesztyűket. A ruhadarabokat nyugodtan rátehetjük egy meleg radiátorra, ami átmelegíti az öltözetet.

Edzés közben fontos, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk a légzésünkre, amit tartsunk egyenletesen. A mély és lassabb légzést, lehetőleg az orrunkon át szívjuk be, hogy ne terheljük a légcsövet és a tüdőt, a hideg levegővel. Az edzés végeztél ne álljunk kint a hidegben, az átizzadt ruhadarabokat rögtön cseréljük le. Tökéletes levezetése lehet a sportolásnak a szaunázás, mely segít ellazulni és relaxálni. Ne felejtsük el a folyadékpótlást se, azért mert hűvösebb van, és kevésbé izzadunk, a megfelelő folyadék mennyiséget ugyanúgy pótolnunk kell.

Természetesen a tökéletes környezetet a fitness klubok biztosítják a téli hidegben, ahol a gépek és edzők segítségével is folytathatjuk a sportolást a téli időszakban is.


Pályázati leírás megtekintéséhez kattintson ide!

OpTime © Optimal-Time Kft. Minden jog fenntartva.